Sunday, 27 November 2016

Semangat Kejayaan Seorang Suri


Sebagai seorang isteri dan ibu, yang tak bekerja, Mira nak sangat tolong en. asben untuk dapatkan income lebih untuk stabilkan ekonomi keluarga semula. Kesian tengok dia kerja siang malam nak sara keluarga. Nak nak pulak sekarang ni, mana boleh 1 kerja aje... seorang at least 2 kerja. Kalau suami-isteri, sorang 2 kerja kan dah jadi 4 kerja untuk menampung keperluan isi rumah zaman sekarang ni. Kalau ada ramai anak pulak, bersekolah, bertuisyen lagi pulak..banyak yang nak kena fikirkan.

Mira tahu, bukan senang nak senang, bukan susah nak susah. Orang yang nak berjaya akan tempuh banyak halangan dan cabaran. Itu dah pasti.Tapi demi nak capai impian dunia dan akhirat...in shaa Allah Mira akan terus cekal dalam cabaran ni.

Bestnya duk dalam group Shaklee ni, toknyang mira ni si mama Haridah Sahri MamaAlyaAlya ni, tak putus-putus guide anak-anak cucu cicit nya untuk kembali kepada fitrah yang Allah dah bagi..

"Kerja kat dunia untuk bekalan akhirat.."

"Bila kita buat sesuatu kerana ikhlas nak bantu orang lain, in shaa Allah kita akan pergi jauh"

"Nak berjaya, kita tak boleh berjaya sorang-sorang..kita kene kongsi cara untuk berjaya..barulah Allah mudahkan jalan.."

"Buat sesuatu diluar zon selesa..kalau dok kat selesa aje, jangan merungut kalau kita pun dok takat tuuu aja"

"Jangan nak sentap-sentap sangat bila upline tegur, bukan untuk orang lain...kejayaan kita jugak"

"Bila kita ajak orang lain hidup lebih sihat, lepas tu orang tu sihat, kita happy kann.. pahala pun in shaa Allah dapat.."

Hehee..tu la kata2 tak toknyang, mami, neni ai?

Kata2 semangat yang akan buat kita terus berjuang.

Selain tu, wajah suami, anak-anak memang menjadi penguat semangat Mira. Mereka lah tunjang utama buatkan Mira gigih untuk teruskan capai apa yang keluarga impikan. Walaupun banyak benau cabarannye... Kedua-dua faktor ni akan sentiasa jadi nadi Mira..in shaa Allah.

Apa pun rezeki milik Allah..jom kita jadi baik, kawan baik-baik, mintak rezeki baik-baik dari Allah.

Thanks a bunch my buddies.               

---Nak join Shaklee dengan Mira?? Jom pm Mira. Sama-sama kita bantu diri sendiri, disamping tolong orang dan kita tabung pahala dalam 'tin pahala' Ameen ---

Mira Hamzah
019-282 1775
🍎Fathonah Empire🍎  
●Enliven●Inspiring●Fathonah●

#tsunamishaklee #pts2
#Shakleeamazing #liveamazing #IamAWahm #ShakleeBukitTinggi #ShakleeKlang #ShakleeSijangkang
#FathonahEmpire
#amazing10

4 comments:

  1. Wahhhh..terbaik..moga terus sukses

    ReplyDelete
  2. Wahhhh..terbaik..moga terus sukses

    ReplyDelete
  3. Semoga berjaya. Just do it!

    http://www.fatindays.com

    ReplyDelete