Monday 14 November 2016

Ilmu Kesihatan & Produk

Waktu mula-mula join Shaklee Mira tahu Shaklee sikit-sikit (sebab buat research dulu sebelum beli). Bila dah makan, nampak keberkesanan produk. So Mira cari lagi info pasal ingredients produk-produk Shaklee yang lain. Tapi waktu tu cari ilmu through blog-blog orang aje. Setiap term yang tak faham.. Mira bukak google ..banyaknya dari CDC.gov, NaturalHerbs, webMD, MayoClinic, kellymom, dr.Oz dan banyak lagi.

Bila dah suka sangat nak share kebaikan produk.. Mira pegi kelas nutrisi. Itu lah kelas pertama yang Mira pegi. Hehe. Waktu ni, bila pensyarah tu kupas satu-satu tahu kebaikan setiap produk Shaklee secara mendalam, rasa WoW! sangat. Kemudian Mira attend kelas-kelas lain. Antaranya kelas kesuburan lelaki dan wanita.

Jadi WAHM ni memang susah nk keluar sangat untuk ke kelas-kelas. Jadi upline buat kelas dalam group whatsapp. Alhamdulillah dari situ banyak ilmu yang group members dapat. Discussion membuka minda untuk berfikir pasal penyakit, symptom penyakit, healing crisis dan banyak lagi.

Coaching dari upline dan neni membuka hati untuk berbisnes dan share dengan orang lain tentang kebagusan produk. Bila dapat tolong orang lain lebih sihat dari sebelumnya.. syukur sangat..thanks Allah!

Selain tu jugak, Mira tengok you tube Shaklee. Dari sini nampak perbezaan antara produk sintetik dan produk semulajadi. Macamana produk semulajadi membantu sel-sel darah mengangkut nutrien dari produk ke organ dan sel yang diperlukan. Sebaliknya produk sintetik mengeras dalam perut, dan ambik masa yang lama untuk dissolve.. dan tak semua elemen produk sintentik tu diangkut ke dalam salur darah. Tapi terpaksa dibuang ke perkumuhan.

Selain tu perbincangan dengan ayah tentang pelbagai penyakit yang dia dan mama hidapi. Ayah mira memang suka membaca berbincang dengan kawan doktor dan kaji berkenaan penyakit dan ubat (drugs & steroid base) dan kesannya pada tubuh untuk jangka masa panjang.

Hmm..banyak lagi yang Mira nak belajar. Yang penting kene sabar selalu. Share apa yang kita belajar dengan orang lain. In shaa Allah apa yang kita belajar Allah berkati.. cheers 🌹??🌹

#tsunamishaklee #pts2 #Shakleeamazing #amazing10 #theshakleedifference #IamAWahm #FathonahEmpire #pengedarshaklee

No comments:

Post a Comment